Негізгі мазмұнға өту Негізгі шарлау мәзіріне өту Сайттың төменгі деректемесіне өту

Уважаемые пользователи! На нашем хостинге ведутся технические работы, на сайте могут быть ошибки. Приносим свои извинения за временные неудобства.

ХАБАРШЫ «Филология ғылымдары» сериясы

ЛЕКСИКАЛЫҚ КІРМЕ СӨЗДЕРДІ ЗЕРТТЕУДІҢ ЛИНГВОДИДАКТИКАЛЫҚ АСПЕКТІЛЕРІ

Жарияланған June 2023
Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университеті, Алматы, Қазақстан
##plugins.generic.jatsParser.article.authorBio##
×

Саметова Ф.Т.

Бұл мақалада біз негізгі лингводидактикалық тараптар тұрғысынан лексикалық кірме сөздерді ашатын негізгі ұғымдарды қарастырамыз. Сөйлеудегі және тілдегі кірме сөздердің даму дәрежелерінің арақатынасының жетекші белгісі – бұл мағыналық ассимиляцияның белгісі, ол жаңа көп мағыналы сөздерге енетін игерілген мағыналардың санымен тікелей байланысты, егер олар дұрыс түсіндірілсе және оларда мүмкін және тұрақты белгілердің болуы. Негізгі лингводидактикалық аспектілер анықталды: білім алушылар оқытудың белгілі бір кезеңінде алғаш рет кездесетін оқу тілінің тілдік құбылыстары; оқушылардың ана тілінде және оқу тілінде кездесетін тілдік құбылыстарды салыстыру қабілетін қалыптастыру және дамыту үшін қолданылатын тілдік материал. Оқыту әдістемесінің маңызды аспектілері ауызша және жазбаша сөйлеуді дамыту үшін қолданылатын тілдік дағдылар; лингвистикалық-елтану бағыты бар мәтіндердің мазмұны; оқу құралдарын, оқулықтарды пайдалану кезінде және тілді өз бетінше үйрену кезінде алынған тілдік дағдылар болып табылады. Оларды пайдалану кірме лексиканы зерттеу оқу процесін тиімдірек жүргізуге мүмкіндік береді. Оқу процесінде алынған сөзді түсіндіру, түпнұсқа мағыналармен таныстыру, сабақтарды өткізу үшін заманауи мәтіндерді таңдау және олардың негізінде қызықты лексикалық жаттығулар жасау ұсынылады.

Түйін сөздер: тіл, тіл білімі, қарызға алынған сөздер, лексика, қарызға алынған лексика, лингводидактика, лингводидактикалық аспектілер

Аңдатпа

Бұл мақалада біз негізгі лингводидактикалық тараптар тұрғысынан лексикалық кірме сөздерді ашатын негізгі ұғымдарды қарастырамыз. Сөйлеудегі және тілдегі кірме сөздердің даму дәрежелерінің арақатынасының жетекші белгісі – бұл мағыналық ассимиляцияның белгісі, ол жаңа көп мағыналы сөздерге енетін игерілген мағыналардың санымен тікелей байланысты, егер олар дұрыс түсіндірілсе және оларда мүмкін және тұрақты белгілердің болуы. Негізгі лингводидактикалық аспектілер анықталды: білім алушылар оқытудың белгілі бір кезеңінде алғаш рет кездесетін оқу тілінің тілдік құбылыстары; оқушылардың ана тілінде және оқу тілінде кездесетін тілдік құбылыстарды салыстыру қабілетін қалыптастыру және дамыту үшін қолданылатын тілдік материал. Оқыту әдістемесінің маңызды аспектілері ауызша және жазбаша сөйлеуді дамыту үшін қолданылатын тілдік дағдылар; лингвистикалық-елтану бағыты бар мәтіндердің мазмұны; оқу құралдарын, оқулықтарды пайдалану кезінде және тілді өз бетінше үйрену кезінде алынған тілдік дағдылар болып табылады. Оларды пайдалану кірме лексиканы зерттеу оқу процесін тиімдірек жүргізуге мүмкіндік береді. Оқу процесінде алынған сөзді түсіндіру, түпнұсқа мағыналармен таныстыру, сабақтарды өткізу үшін заманауи мәтіндерді таңдау және олардың негізінде қызықты лексикалық жаттығулар жасау ұсынылады.

pdf (Рус)